Новини

25 травня 2017 року в палаці Тарновських в Качанівці відбулася зустріч керівників Прилуцького району з обдарованою молоддю Прилуччини – переможцями обласних та Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад, інтелектуальних, творчих конкурсів та спортивних змагань.

29 квітня 2017 року відбулася презентація виставки рукотворних килимів Степана Ганжі в Лицарській залі палацу Тарновських в Качанівці на відзначення 75-річчя від дня народження митця на основі фондової колекції Дирекції художніх виставок України. Виставка експонуватиметься до 30 червня 2017 року.

28 квітня 2017 року відбулася презентація виставки "Народні ікони ХІХ – початку ХХ століття" у виставковій залі палацу Тарновських в Качанівці на основі фондової колекції "НІКЗ Гетьманська столиця". Виставка експонуватиметься до 26 грудня 2017 року.

5 березня 2017 року в Національному історико-культурному заповіднику "Качанівка" відкрилася виставка живопису "Грані жіночності" на основі фондової колекції Дирекції художніх виставок Міністерства культури України на відзначення 203-ї річниці від дня народження Т.Г.Шевченка.

15 жовтня 2016 року в заповіднику розгорнуто виставку творів образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва "Качанівські етюди" (ІІІ сезон) учнів Дитячої школи мистецтв м.Обухів та випускників Київської академії мистецтв.

14-15 вересня 2016 року в Національному історико-культурному заповіднику «Качанівка» було проведено V Качанівські наукові читання на тему: «Палацово-паркові комплекси України: вивчення, охорона, збереження та використання».

День відкритих дверей - Наказ по заповіднику

Наші друзі
Батурин - "Гетьманська столиця" Всеукраїнський клуб з історії

Романтичний пейзаж. Принцип асоціації ідей.

Автори проекту поставили собі, художникам та глядачам кілька питань.

Перше – про актуальність звернення до історії мистецтва, як до невичерпного джерела натхнення. Зрозуміло, що для людини, обізнаної з мистецтвом, романтичний пейзаж – це щось зовсім інше, аніж тривіальні заставки з піщаними пляжами та пальмовими деревами у променях призахідного сонця чи біленькими хатками під солом’яними стріхами в оточенні гостроверхих тополь та рясних вишень. Солоденька «романтика» буржуа середньої руки чи запозичена з глянцевих проспектів «лакшeрі-лайф» зовсім не в’яжеться з тим явищем, яке має однокореневу назву. Історично романтизм приходить на зміну двом усталеним стилям – класицизму та бароко, долаючи нетривалий злет рококо та короткий сплеск сентименталізму. Інтерес до стихій, до таїни, до всього національного – від костюму до устрою життя; революційність, протистояння буденності та банальщині, жорстким нормам та правилам, чудакуватість без надмірної екстравагантності, схильність до мрійливості та задумливості, до споглядання природи та самозаглиблення, в свою чергу зумовлена цікавістю до особистості, її внутрішнього світу, стану та настрою; ідеалізація минулого та теперішнього, існуючого та майбутнього; сповнена оптимізму і разом з тим драматизму роздвоєності віра у прийдешнє. Ці характерні ознаки і досі вирізняють тих, хто слідує заданим вектором.

Друге питання полягає в тому, чи можна в сучасному мистецтві віднайти продовження того вектора, заданого ще в куртуазних ритуалах європейського середньовіччя, який оформився у мистецький напрямок у XVIII-XIX ст.ст. і отримав назву романтизму, яка не зникла навіть з приходом Совєтів на землі України, щоправда у формі епітету до реалізму? Звернення до пейзажу, жанру, який саме в епоху романтизму став домінуючим, навіть у портретах та багатофігурних тематичних панно, з одного боку було підказане загальновідомим задумом О. Бенуа, співця уявного Версалю, унаочнити історію мистецтва як історію пейзажу, де ландшафт, за принципом синекдохи, – міський, сільський чи індустріальний, топографічний чи фантазійний, – стає відображенням життя країни в його історичній протяжності. З іншого, зупинка на пейзажі зумовлена обраним місцем проведення проекту. Адже Качанівка, яка вже у 18 ст. розпочала свою історію культурного центру, прославилася далеко поза межами України своїм парковим ансамблем. Особливих зусиль щодо влаштування парку доклав один з останніх господарів маєтку Василь Тарнавський-молодший. Друга частина назви проекту пов’язана з тим, що в парковому мистецтві доби романтизму принцип асоціативності набуває сили прийому. Реальний пейзаж, організований загалом у дусі англійського вільного парку, сприймався витвором мистецтва. Новий принцип асоціативності не відміняв традиційної понятійної емблематики, але створював настрій, який в романтичних парках був головним. Зберігалися знаки попередніх епох: каплиці та вівтарі, альтанки та штучні руїни, фонтани та перголи; але поглиблювалася їх семантика – освічений відвідувач романтичного саду, зайнятий меланхолійними роздумами та самоспогляданням, повинен був володіти достатньо широким романтичним «тезаурусом», щоб мати змогу обирати з численних «повідомлень» саду обмежене число у відповідності до свого мінливого настрою (Д. Ліхачов).

Отже, дійство пов’язане з місцем, місце має свою історію, маєток – ансамбль садиби та парку: будинок, вікнами відкритий навколишньому світу, світ заглядає крізь них сонячними променями в інтер’єр, беззвучно ковзає місячним світлом по підлозі та стінах, вітерець злегка колише фіранку, дощ відбиває свої ритми по даху, ранковий пташиний гамір чи вечірня тиша пов’язують своєю музикою мікро- та макрокосми, природа пейзажами віддзеркалюється в гладі озер та скляних мембранах вікон і входить в дім рукотворними репліками цих видів.

І тут постає третє питання: чи є у сучасному житті місце романтичній образності, романтичним поривам, романтичному світовідчуттю? Чи є місце для справжньої мрії, вільної, як вітер, не закаламученої підмінами консьюмеризму, для фантазії, не спотвореної до абсурду постінформаційного суспільства, для почуттів, властивих людині, дещо наївній і незахищеній, загубленій на військовому ландшафті жорстокої битви цивілізацій?

Всеукраїнський мистецький проект «Романтичний пейзаж. Принцип асоціації ідей» здійснено Дирекцією художніх виставок України у співпраці з Національним історико-культурним заповідником «Качанівка». Виставку буде експоновано у залах заповідника протягом вересня-листопада поточного року. Презентація відбудеться 3 вересня. У виставці взяли участь 22 митці з різних міст України, серед них: Катерина Корнійчук, Катерина Косьяненко, Олексій Коваль, Ганна Духовична, Ганна та Олександра Лук’яненки, Ольга Татаринцева, Акбар Хурасані та інші.

Катерина Мамаєва, мистецтвознавець, куратор.

малюнок
малюнок
малюнок
малюнок
малюнок
Щиро вдячний за підтримку при створенні сайту:
Endels реєстрація в ВЕБ Колектив НІКЗ 'Качанівка' Михайло Русаков КтоНаНовенького
Если изображения не видно, обновите страницу
карта маршрутів
на головну сторінку Книга для гостей про сайт, автора та ін..
Яндекс.Метрика Счетчик тИЦ и PR НІКЗ Качанівка, НИКЗ Качановка, сайт Качановка, палац Качанівка, заповідник Качанівка, заповедник Качановка, Тарновський, Буренко, kachanovka, Черниговской области, Ичнянского района